
Miért ezt a logót/ arculatot választottam bemutatásra?
Először is, mert nagyon szerettem ezt a munkát mivel esztétikus, elegáns és letisztult. Másodszor, imádom az állatokat – és azokat az embereket is, akik segítenek rajtuk. Harmadszor, Laurával a tervezés során belefutottunk néhány igazán tanulságos helyzetbe, ami tökéletes példa arra, miért fontos mások véleményét is kikérni, mielőtt egy munka élesben megjelenik.
A tervezés folyamata
2024-ben kezdtük el a közös munkát. Laura azzal keresett meg, hogy logóra lenne szüksége. Kutyafizioterápiával foglalkozik, és Biatorbágyon nyitott egy rendelőt, ahol segít a gyógyulásra szoruló kutyusoknak. Elküldte, milyen színekben gondolkodik, és nagyjából körvonalazta az elképzeléseit. Elmondta azt is, hogy a logót szeretné pólóra nyomtatni, nagy méretben a falra, valamint a bejárati ajtóra is elhelyezni. Én pedig nekiálltam a tervezésnek. A név pedig: DogMove fizio.
Először is utánanéztem, hogyan zajlik a fizioterápia kutyák esetében, milyen mozdulatokat végeznek a kezelések során. Rengeteg kutyust skicceltem különböző pózokban, és próbáltam megtalálni azt a testtartást, amely a legjobban visszaadja a vitalitását visszanyert állat örömét. Amikor ezzel megvoltam, több stílusban is elkészítettem a logóterveket, különféle betűtípusokkal. Küldtem is Laurának egy válogatást, hogy megnézze van-e köztük olyan, ami tetszik neki vagy amely irányba szívesen tovább vinné az arculatot – esetleg valami teljesen másban gondolkodjunk.
Hamarosan meg is jött a válasz: megtalálta a kedvencét!
Egy kis kitérő – avagy miért fontos mások véleménye
Néhány nappal később azonban jött egy üzenet Laurától. Megmutatta másoknak is a választott logót, és néhány embernek az volt a benyomása, hogy a labdán nyújtózkodó kutyus… nos, éppen a dolgát végzi.
Jöhetett tehát az újra tervezés. Ezerrel pörögtek az agysejtjeim, hogy rájöjjek vajon miért jutott ez az eszébe bárkinek is. Én már annyira ráfókuszáltam a mozdulatra, hogy képtelen voltam másként látni – de ha friss szemmel nézve ez volt a benyomás, az bizony probléma.
Végeredmény
Elkészült a végleges logó – teljesen más stílusban, mint az első – de ugyan úgy, ha nem jobban kifejezi a vállalkozást. Terveztünk hozzá egy kirakat fóliát is, ami csodálatosan díszíti a DogMove fizio ablakait, emellett Laura gyönyörű hímzett pólókat készítettet a DogMove logóval. – a végeredmény látványos és egységes lett.

Tanulság
01
Nézőpontváltás – kötelező!
Tervezőként gyakran annyira „közelről nézzük a képet”, hogy már nem látjuk a nagy egészet – sem szó szerinti, sem átvitt értelemben. Ilyenkor elengedhetetlen, hogy friss szemmel nézze meg valaki más is a munkánkat.
02
Ne vesszünk el a részletekben!
Fontos, hogy mindig lássuk a célt is. Hol és milyen formában fog megjelenni a logó? Csak digitálisan, vagy – ahogy a DogMove Fiziónál is – különböző fizikai felületeken is? A tervezéssorán ezt is figyelembe kell venni.
Szeretnék sok sikert kívánni a DogMove fizio csapatának és rengeteg boldog kutyust.
Szeretném megköszönni, hogy engem választottak itt a Bgh designnál, erre a szuper munkára.