Logó tervezés az alapoktól

Építsük fel lépésről lépésre vizuális megjelenésünket! Az első és legfontosabb elem a logó.

 

Miért fontos egy jó logó? Miért elengedhetetlen? 

Rengeteg vállalkozás és cég van a piacon. A logóra tekints úgy, mint a saját ujjlenyomatodra. Hasonló lehet, de pont ugyanolyan nem lesz sehol a világon. Pont, mint az ujjlenyomatod, teljesen egyedi. A logó lesz az arculatod kiindulópontja. Meghatározza a fő csapásirányt.

Ki az a célcsoport, akit megszólítasz? Nők? Férfiak? Idősek? Fiatalok? Esetleg picigyerekes szülők? Olyanok, akik az autókért rajonganak vagy akik imádják az édességet? Meghatározza majd az arculat többi részét is. A főbb színeket, a hangulatot. Első ránézésre pozicionálód magad. Exkluzív márka vagy, egy erős középosztály számára vagy elérhető esetleg olcsó vagy és mindenkit vársz az üzletedbe.

A Logó formája, annak jelentése és pszichológiája 

  • Kör: közösség összetartozás, egység, harmónia, teljes, egész
  • Négyzet: egyensúly, professzionalizmus, biztonság
  • Csúcsára állított négyzet: dinamizmus
  • Háromszög: erő, férfiasság, stabilitás, az ember három fő összetevőjének egyenjogúságát jelképezi: test, lélek és szellem. A kereszténységben a szentháromságot jelképezi.
  • Felfele mutató háromszög: az ég, a spirituális világ felé törekvést jelenti. Szintézis szimbóluma
  • Csúcsára állított háromszög: dinamizmus, feminim, áldás szimbóluma, iránymutatás
  • Hatszög: egység, egyensúly

 Logó elrendezése 

  • Csak a márkanév és a kiegészítő felirat van jelen.
  • Egyedül az embléma/ikon/szimbólum/grafikai elem szerepel.
  • A szöveg és a kiegészítő felirat a grafikai elem alatt helyezkedik el.
  • A szöveg és a kiegészítő felirat a grafikai elem jobb/bal oldalán jelenik meg.
  • Megjeleníthetők együttesen színes alapon is.
  • Szerepelhet mindkét elem egyszínű verzióban.
Scroll to Top